Roya چهارشنبه 4 بهمن 1396 09:34 ب.ظ نظرات ()

آموزش کسب درآمد و برند سازی در اینستاگرام


  به هر روش که بخواهید در این شبکه اجتماعی کسب درآمد داشته باشید، نیاز است که تعداد زیادی دنبال کننده یا  همان  فالور داشته باشید تا حضور و تعامل مخاطبان صفحه  شما را به یک رسانه‌ شخصی تبدیل کرده و به درآمد برسید. برای رسیدن به این هدف، پس ازایجاد صفحه وفعالیتروش‌های زیر را دنبال کنید تا به سرعت پیشرفت کنید

  •  هرگز و هرگز لایک و فالور خریداری نکنیداکثریت کسانی که لایک و فالور خرید و فروشمی‌کنند از طریق ربات یا کاربران غیر ایرانی اقدام به جذب فالور می‌کنند. اگر اینستاگرام به جعلی بود لایک یا فالورهای شما پی‌ببرد، بلافاصله کاربری شما را برای همیشه مسدود می‌کند. این نوع خرید و فروش لایک، فالور و صفحه از نظر اینساگرام و اخلاق حرفه‌ای نوعی کلاهبرداری است که در آینده راه به جایی نخواهد برد.

  • از نرم‌افزارهای جانبی و افزایش لایک استفاده نکنید: ‌این برنامه‌ها نیز نوعی ربات هستد که در نهایت اگر منجر به مسدود شدن حساب شما نشود، فالورهای غیر ایرانی و غیر واقعی به سمت صفحه شما هدایت می‌کند. اگر برخی از صفحات را بررسی کنید، خواهید دید که بیش از ۱۰ هزار فالور دارند اما هر تصویر۱۰۰ لایک هم نمی‌خورد یا ۵۰ نفر کامنت نمی‌گیرد. دلیل این امر جعلی بودن فالورهاست.
  • درآمد غیر مستقیم را ترجیج دهیدسعی کنید بازخورد گرفته شده از اینستاگرام را به سمت یک برند، وب‌سایت و یا فروشگاه سوق دهید و از آنجا کسب‌درآمد کنید. به این صورت مشتری برند، همیشه مشتری باقی خواهد ماند. اکثر کاربرانی که امروز مشتاقانه از اینستاگرام استفاده می‌کنند دو سال پیش فقط در فیسبوک بودند، همینطور که اکثر کاربران تلگرام در ایران، سال گذشته در وایبر و واتساپ بودند و معلوم نیست سال بعد کجا باشند! به همین دلیل برندسازی از فروش مستقیم ارزشمندتر است.                                                                                               به هر روش که بخواهید در این شبکه اجتماعی کسب درآمد داشته باشید، نیاز است که تعداد زیادی دنبال کننده یا همان فالور داشته باشید تا حضور و تعامل مخاطبان صفحه شما را به یک رسانه‌ شخصی تبدیل کرده و به درآمد برسید. برای رسیدن به این هدف، پس از ایجاد صفحه و شروع فعالیت روش‌های زیر را دنبال کنید تا به سرعت پیشرفت کنید

1.     

     استفاده از سایت یا وبلاگ شخصی: اگر سایت یا وبلاگ شخصی دارید حتما آدرس یا آیکون اینستاگرام خودتان را در آن درج کنید، به این شکل مخاطبان سایت یا وبلاگ شما، در اینتساگرام هم دنبال کننده تصاویر به اشتراک گذاشته شده شما خواهند بود.

2.      استفاده از سایر شبکه‌های اجتماعیآدرس اینستااگرام خود را در سایر شبکه‌های اجتماعی که در آن حضور دارید منتشر کنید. معمولا هر رسانه اجتماعی بر یک نوع مدل شبکه‌سازی تمرکز دارد. مثلا آپارات و یوتیوپ که روی ویدئو تمرکز دارد یا توییتر که میگروبلاگ است و.. از اعتماد دوستان خود در سایر شبکه‌های اجتماعی برای این منظور استفاده کنید.

3.      برندسازی در اینتساگرام: تلاش کنید صفحه اینستاگرام خود را به یک برند متصل کنید، مثلا وب‌‌سایت یا فروشگاه  یا حتی نام شخصی خودتان. به این شکل اعتمادسازی و ارتباط بهتری با مخاطبان خواهید داشت.

4.      دوستان خود را تگ کنید: با تگ کردن دوستان خودتان در هنگام انتشار هر تصویر، عکس به اشتراک گذاشته شده در صفحه آن‌ها نیز منتشر شده و مورد توجه دنبال‌کنندگان آن‌ها نیز قرار می‌شود. دقت کنید در این کار زیاده روی نکنید، هوشمندانه از این قابلیت استفاده کنید وگرنه به عنوان یک منتشر کننده اسپم شناخته می‌شوید. تگ کردن عبارت است از درج نام کاربری دوستان در هنگام انتشار تصویر.

5.      تصاویر بدون توضیح منتشر نکنید: برای هر تصویر توضیح کوتاهی درج کنید، مخصوصا اگر نیاز است که بیننده بداند موضوع یا هدف عکس چیست. بیان کاملا غیر رسمی، ساده و خودمانی داشته باشید. در اینستاگرام لحن دوستانه بهتر از برخوردهای رسمی تأثیر می‌گذارد.

6.      در توضیحات درج شده هشتک بزنید: اینستاگرام قابلیت جستجو کلی را از طریق #هشتک به کاربران می‌دهد. هشتک را در کلمات کلیدی هدف فروش یا برند خودتان درج کنید. مثلا اگر فعالیت شما تدریس زبان است کافیست همین دو کلمه را با #هشتک تایپ کنید. هشتک عبارت است از تایپ کارکتر # قبل از کلمه‌ مد نظر.

7.      از متن‌های کوتاه استفاده کنیداینستااگرام یک شکبه‌اجتماعی مبتنی بر تصویر است. از متن‌های طولانی در قسمت کامنت‌ها اجتناب کنید. معمولا کاربران با هدف دیدن تصویر از صفحه شما دیدن می‌کنند نه خواندن مقاله!

8.      کامنت‌های کاربران را حتما پاسخ دهید: کامنت‌های کابران حتی انتقادات را حتما و دوستانه پاسخ دهید. تعامل با کاربران یک اصل مهم در هر کسب‌‌وکار اینترنتی به‌شمار می‌آید. در ادامه با تحلیل نظرات می‌تواند عملکرد تولید محتوا و کسب‌وکارتان را بسنجید.